Проектування магазинів, торговельних центрів і супермаркетів
Специфіка проектування магазинів і торговельних центрів відрізняється від інших типів проектування громадських будівель. В даному випадку крім дотримання обов'язкових норм безпеки, пов'язаних з перебуванням великої кількості людей в приміщенні, якісний проект магазину або торговельного центру повинен забезпечувати рентабельність закладу
Залишити заявку |
Перед початком безпосередньої роботи над проектом торговельного центру з дотриманням всіх необхідних стандартів і норм проектування ретельну увагу слід приділяти попередній підготовці та аналізу непрямих факторів, що впливають на прибутковість магазину.
Йдеться про зручне розташування торговельного центру або супермаркету в структурі транспортної мережі або міської забудови, легкість доступу пішоходів та автомобілів до закладу, видимість і візуальну впізнаваність майбутньої торгової будівлі і т.д.
У числі інших робіт з проектування магазину або торговельного центру обов'язково виконується експертна оцінка архітектурного проекту торгового закладу та аналіз бізнес-плану будівництва. Тому в роботі з проектування торговельного центру беруть участь не тільки профільні фахівці АБ EURO HOUSE - архітектори, конструктори і проектувальники, - а й авторитетні маркетологи, технологи, дизайнери і товарознавці. Їх завдання - систематизувати рекомендації з проектування внутрішніх приміщень і розташування площ, які будуть здаватися в оренду.
Акценти та особливості проектування торговельного центру
При проектуванні прибуткового торговельного центру або магазину дуже важливо:
- правильно розташувати і зорієнтувати заклад на місцевості, зробити його впізнаваним і доступним;
- грамотно визначити можливі обсяги і вірно направити рух купівельних потоків;
- заздалегідь визначитися зі списком послуг, що надаватимуться та узгодити розширений перелік орендарів внутрішніх площ;
- спроектувати внутрішню логістику, розробити схему площ під оренду та впорядкувати шляхи переміщення товарів по магазину;
- якісно зонувати приміщення, розділивши торгові зали на товарні, сервісні, касові і промоушн-зони;
- в технологічній частині торговельного центру або магазину - виділити місця для прийому і зберігання продукції, інженерні та адміністративні приміщення, цехи передпродажної підготовки товарів, холодильні камери та інші необхідні приміщення;
- продумати та спроектувати загальну логістику і розташування під'їзних шляхів до торговельного центру, запланувати парковку достатнього розміру і продумати схеми транспортних потоків навколо закладу;
- розробити привабливий та впізнаваний зовнішній і внутрішній дизайн й освітлення закладу.
Проектування торговельно-розважальних комплексів
Найбільш складне завдання, що стосується проектування торговельних приміщень і магазинів, - підготовка прибуткового проекту торговельно-розважального комплексу. Потрібно розуміти, що в подібних закладах під торгові точки й орендовані продажні площі має відводитися не більше 70% торговельних залів. Всі інші приміщення повинні бути використані для розважальних цілей, ресторанних зон, фудкортів і додаткових послуг з обов'язковою звукоізоляцією розважальних зон.
Інший важливий принцип, що стосується проектування всіх торговельних центрів і супермаркетів, але у випадку з ТРЦ виходить на основний план звучить так: «немає парковки - немає торгівлі». Грамотний проект паркінгу в даному випадку повинен враховувати всі можливі схеми і напрямки заїзду і виїзду з території торговельного закладу, а площа парковки повинна без проблем справлятися з піковими навантаженнями.
Ще один важливий критерій правильного проектування торговельно-розважальних комплексів стосується схеми розміщення внутрішніх магазинів. Так, найбільш відвідувані торгові точки слід розміщати не біля входу, а в глибині торговельного центру, щоб направити покупців всередину багатоповерхового комплексу.
Залишити заявку |